Kilometers zuidelijk - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van ggk - WaarBenJij.nu Kilometers zuidelijk - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van ggk - WaarBenJij.nu

Kilometers zuidelijk

Door: Webmaster

21 April 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zo we zitten heel erg lux in het Meridien naast KL Sentral Stessen, en we komen vandaag het hotel verder niet uit. Een nachtje maar hoor. Dat mocht want we hebben net een dag en een nacht gereisd. Woensdag vertrokken uit Ko Lanta met de minibus naar Trang een bijzondere ervaring met wat bijna "bijna-dood ervaringen". Gods, wat reed die man gevaarlijk, doen we niet meer hadden we besloten maar het was de enige manier om vanaf Ko Lanta naar Trang te komen zonder eerst naar Krabi te hoeven. In Trang overnacht in een zeer net Backpackers hotel. Trang is de schoonste stad van Thailand zegt men en dat lijkt er inderdaad erg op. Best een leuk stadje maar niet leuk genoeg om te blijven. We wilde door naar de andere kust of richting Maleisie. Helaas konden we de grote stad HatYai niet vermijden dus met de bus in 3 uur daarheen. Zowaar, ze hadden 3 uur beloofd en het waren er inderdaad ook maar slechts 3, maar net te lang als je nodig moet pissen... niet meer zoveel drinken voor ik de bus inga. HatYai is druk en heet en we zijn daar slechts een uur geweest en hebben rap besloten de trein naar KL te pakken om te kijken of we daar een vliegtuig naar Pulau Tioman kunnen pakken of dat we met bus en ferry gaan (maar 7 uur bussen vanaf hier). En omdat we moe en vies waren van het reisen hebben we onszelf ingecheckt in het Meridien, straks ga ik aan het zwembad liggen. Maar morgen gaan we weer weg. In Ko Lanta betaalde we 300 Bath voor een bungalow dat is ongeveer EUR 7.50 ofzo en hier betalen we toch fff wat meer en we hebben geen strand maar ach soms wil een mens een beetje luxe.
O leuke anekdote, staan we hier in te checken en D heeft z'n nederlandse shirt aan met de text "Ik ben op vakandie dus..." Verzin het maar! Staat en ee blonde dame achter de balie en ik zie haar dat shirt lezen... blijkt het een Nederlandse te zijn die hier stage loopt. Hm dat verwacht je ook niet.
Had ik in mijn vorige berichtje verteld over het boottochtje dat we hebben gemaakt... vast wel maar het was ook zeer de moeite waard vooral de grot waar we in gingen zwemen en uitkwamen in een Hong, prachtig voor al het eerste stuk waar er nog licht door het water kwam, groen lichtte dat op, zo mooi. Nou ja, te veel om te vertellen dus ik hou het hierbij. Nog een week dan zitten we zo'n beetje in het vliegtuig op weg naar huis! Tot gauw allemaal!

UPDATE, toch het hotel nog uitgeweest, om te eten... maar vanmiddag heerlijk aan het zwembad gelegen. Verder een vlucht geboekt naar Tioman morgenavond zijn we daar. Maar eerst nog zwemmen morgenochtend en ontbijten van het ontbijtbuffet.

• 21 April 2006 - 12:43

Baviaan:

leuk, klagen over de lokale rijstijl maar die farang hebben toch altijd haast???

• 21 April 2006 - 12:58

Ggk:

was geen klacht maar een observatie

• 21 April 2006 - 16:01

Carola:

Zo dat is goedkoop daar zeg, en dan ook nog zulk lekker eten. Goed toeven dus..ik zou mooi niet terugkomen als ik jou was hahaha. Liefs, geniet er nog even van

• 21 April 2006 - 16:12

Carola:

En wat een foto's vooral bij het bericht 'goed toeven' van Dick, paradijselijk!! Ben stikkie jaloers! (En je hoeft geen hoed meer, toch verf gevonden!?!) En wat zijn jullie bruin zeg!!!!

• 22 April 2006 - 08:31

Digitalist:

Ik leef nog steeds mee !

• 26 April 2006 - 14:47

Carola:

Ik kom even dag zeggen, wij gaan vrijdagochtend heel vroeg richting Zuid Frankrijk, hebben we een huis gehuurd met de fam, pa en ma vieren hun 40 jarig huwelijk. Dusss tot 7 mei zitten wij vlakbij St Tropez en in die tijd komen jullie weer thuis! Hoop dat het je meevalt, het Hollandse, en meteen weer aan het werk...sterkte.. Doegdoeg liefs,