Dag Dag Noord Eiland - Reisverslag uit Tuakau, Nieuw Zeeland van ggk - WaarBenJij.nu Dag Dag Noord Eiland - Reisverslag uit Tuakau, Nieuw Zeeland van ggk - WaarBenJij.nu

Dag Dag Noord Eiland

Door: Webmaster

24 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Tuakau

Nee ze zeggen hier geen Noorder-eiland en Zuider-eiland maar gewoon Noord en Zuid. Weer even bij Miek, net een was gedraaid en morgen weer helemaal schoon het vliegtuig in naar Christchurch. Dan gaan we het Zuid Eiland onveilig maken. We hebben iop het Noord-Eiland niet alles gezien maar je moet iets overlaten voor een mogelijke volgende keer. Rotorua was leuk. We stonden op de World-famous camping met world famous heated tent sites. Vreemde gewaarwording hoor zo'n warm bed, met een bubbelend modderbad achter je tent. Hells Gate overleefd, was minder spectaculair qua kleur dan Wai-o-Tapu maar wel erg actief, en de Maori waren er erg trots op de Bernards Shaw ooit eens een bezoek aan het park had afgelegd.
Wat was onze route grofweg... van hier naar Piha Beach waar delen van de film The Piano zijn opgenomen. Toen naar het noorden richting 90 mile beach, we kwamen daar dus en de marathon en de Great New Zealand Trail ride tegen. Natuurlijk naar Cape Reinga naar de vuurtoren, daarna richting Bay of Island, zoals ik al eerder schreef viel dat een beetje tegen maar alla. Nog een mooi en zeer vriendelijk kampje gehad bij Tauranga Bay even verderop ligt het wrak van de Rainbow Warrior. Kan iemand me vertellen waarom die daar ligt terwijl hij in de haven van Auckland tot zinken is gebracht (door de Fransen)? Toen een lange rit langs Auckland naar de Oostkust, Coremandel overgelagen maar richting vulkanisch White Island. Dat alen te bezoeken met een tourtje maar moeite waard. Dick zet wel fotos op z'n site. Toen richting Napier, vlakbij een Jan van Genten kolonie gekampeerd (nou ja was nog 9 km heen en 9 km terug lopen duis niet gedaan). Toen richting Taupo, daar weer zuidwaards naar Tongariro nation park, weer was te slecht voor de crossing, sneeuw voorspeld op lage hellingen, wel mooi gekampeerd en toen maar het park rond gereden. Voor al de Oost kant vond ik erg mooi langs de Dessert Road. Weer naar Taupo, Huka Falls, Rotorua waar we 2 nachten op verschillende kampjes hebben gestaan, Wai-oTapu, Hells Gate en nog wat andere attracties. Toen zoetjes aan naar het noorden en vandaag via Te Kuiti, Otorohanga, Kawhia en Raglan terug naar Tuakau. Morgen de auto inleveren en op het vliegtuig op naar nieuwe avonturen.
En Carola , de onderkand zit nog onder de auto en de uitlaat lag als erg laag, dat voorkwam dat we wat dingen hebben gedaan, we zijn ook wel eens aan de gang geweest met duktape om een auto in de "originele" staat te brengen voordat we h'm inleverde, maar nu niet wel de auto netjes gewassen.

• 24 Maart 2006 - 18:22

PAPA:

leuk verhaal mieke ,maar ik dacht dat je wel iets meer rijd bij mieke zou zijn. zo erg openhartig met het je naar de zin te maken hoe lang zal het weer duren voor je haar weer ziet of kunt bezoeken.
    affijn denk daar even over.
    veel plezier en groeten van Mama en Papa.

• 24 Maart 2006 - 21:21

Carola:

Klinkt allemaal heel erg leuk, ga gauw kijken of er al foto's opstaan bij Dick..

• 26 Maart 2006 - 13:41

Gerard:

Marjolein: Antwoord op je vraag: "Rainbow Warrior was refloated on August 21, 1985 and moved to a naval harbour for forensic examination. Although the hull had been recovered, the damage was too extensive for economic repair and the vessel was scuttled in Matauri Bay, Cavalli Islands on December 2, 1987, to serve as a dive wreck and fish sanctuary. The move was seen as a fitting end for the vessel."

The masts of the original Rainbow Warrior currently stand outside the Dargaville Museum, located in the upper North Island of New Zealand.

No Stones?

• 28 Maart 2006 - 14:43

DIGITALIST:

Je weet het goed te beschrijven, maar alles gaat zo vlug.
    Wij proberen niet alleen iets te bezoeken maar ook te beleven, mee te maken.