Vogeltjes enzo - Reisverslag uit , van ggk - WaarBenJij.nu Vogeltjes enzo - Reisverslag uit , van ggk - WaarBenJij.nu

Vogeltjes enzo

Door: Webmaster

29 April 2006 | ,

Toch nog een hotel kunnen vinden in Singapore, aan te raden ding vlakbij Orchard Road met een tuin en schone kamers. Met Zus afgesproken en s'avonds een beetje door de stad geslenterd, natuurlijk lekker gegeten en happy hour bier gedronken. Volgende dag hotel uitgecheckt en de bagage bij zuslief op de kamer. Uitgebreid ontbeten en daarna richting het Vogelpark. Lange rit met de metro door de stad maar machtig interessant want dan zie je even iets meer dan alleen de grote winkelstraat. Je rijdt langs de plekken waar de gewone singaporees woont, grote woonblokken waar alles is.

Het vogelpark was prachtig. Vele soorten papagaaien, en bestaan 530 soorten en ze hadden er daar 110 soorten (weer wat geleerd). Ook paradijsvogels gezien, prachtig dier. Verder een show met roofvogels. Wat me altijd verbaast met die dieren is dat ze gewoon weg kunnen vliegen maar het niet doen. Er zal toch een speciale band zijn met de Valkenier. Iedere vogel had ook z'n eigen verzorger. Bijzonder hoor. En weet je hoe groot de secretarisvogel is... nou heel groot.

Ik ga ook proberen wat van mijn fototjes op deze site te zetten maar niet nu.

S'avonds op tijd naar het vliegveld, uitermate goed vliegveld dus je komt je wachturen wel door. En toen het vliegtuig in, meteen door naar de cockpit waar we allebei achter de piloten mochten zitten. Zus captain deed de take off. Prachtig om te zien. Als je op hoogte zit kun je beide kusten van Maleisie zien en dat is toch z'n 7 uur bussen, de afstanden vervagen zo hoog. We moesten om een tropische storm in de golf van Bengalen heen vliegen. Niet de hele tijd in de cockpit gezeten maar ik ben later nog even wezen kijken, toen we net over de grens van India-Pakistan vlogen, die is dus helemaal verlicht he, waanzin. Toen over Afganistan, heel donkerder, we vlogen in de file want alle vliegtuigen die van oost naar west vlogen moesten zo'n beetje door een corridor want natuurlijk zijn er delen waar je niet overheen mag vliegen. Maar goed, toen weer geprobeerd te slapen op mijn eigen stoeltje. De landing konden we weer in de cockpit. Prachtig want het was redelijk mistig, de automatisch piloot landde en het is zo vreemd je vliegt zo een wolk in ziet niets en dan plots de baan en je staat veilig op de grond. Prachtig. Tja en toen de kou in .. treintje naar huis en nog even nagenieten.

• 29 April 2006 - 12:15

Zeezicht:

Je bent er weer, heelhuids thuis!! Wat fijn want ik heb je reuze gemist!
    Tijd om thee te leuten en je verhalen te horen.

• 04 Mei 2006 - 14:25

Mir:

Hoi Lein, Veilig thuis. Gelukkig. Wat een reis zeg en wat een avontuur. En de foto's zijn prachtig tot zover ik ze heb gezien. GElukkig is de temperatuur hier nog een paar dagen vriendelijk voor jullie. 'liefs