Californie - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van ggk - WaarBenJij.nu Californie - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van ggk - WaarBenJij.nu

Californie

Door: Webmaster

05 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Onze eerste 2 weken van deze reis zijn we in Californie geweest. Auto stond klaar in Los Angeles en meteen op stap. We kwamen s'middags aan dus meteen op zoek naar een kampje. Mooi kampje gevonden in de Santa Monica Mountains. We hebben in CA iedere dag gekampeerd geen enkele keer een hotelletje genomen of in de auto geslapen. De route die we hebben gevolgd was grofweg, Santa Monica Mountains dan het binnenland in richting Seqoiua National park. Onderweg nog een verrassend mooi gebiedje tegen gekomen bij Soda Lake een vallei. Prachtig. Seqouie was mooi grote bomen, behoorlijk indrukwekkend, daar ook gekampeerd. Wegens de kou besloten het Yosimite over te slaan een door te rijden naar het Noorden om via Oregon weer terug te gaan naar de kust en heel de Highway 1, of Redwoods Highway af te rijden naar Los Angeles. De route gaat volledig langs de kust en door de Redwoods die alleen langs de kust groeien (seqoiuas alleen inhet binnenland). Vreemd genoeg lagen de meeste state parks in de bossen en dat is koud en donker, misschien in de zomer wel lekker als het erg warm is in CA, maar wij hebben toch graag wat uitzicht en lict. Wel eenm paar prachtige kampjes gekampeerd. Prairie Creek waar de Elk bijna je tent in wandelde en die de camping uitermate geschikt vonden om te gebruiken als graasland. Daarna Patricks Point waar we Richard, een Vietnam veteraan, ontmoette die z'n veteranen huis ontvluchtte omdat hij de veteranen die daar wonen een stelletje kijfende wijfen vond.
Wat heel mooi was was Trinidad prachtig weer en een heel mooi plaatsje aan zee. Daarna de Lost Coast op, ook wel Kings Range, prachig ruig stuk kust dat zeer schaars bewoond is. Mooi kamp pal aan de kust, zeer basic, dwz koud waterkraan en een gat in de grond met een gebouwtje erbioven als plee, maar meer heb je niet nodig. Het was erg stil we waren de enige kampeerders. Toen langs de kust door naar Eureka en langs San Francisco tot Santa Cruz waar we hebbn gekampeerd op een kampje waar we vorig jaar ook een nachtje hebben gestaan. Volgende dag ook weer langs de kust verder. Vlakbij Hurst Castle weer naar de Elephant Seals gekeken , leuk hoor. Vorig jaar waren we vroeger en waren de kleintje kleiner. Wist je dat de moeder ze naar 2 maanden gewoon in de steek laat en dat ze zichzelf dan maar moeten leren zwemmen en moeten leren jagen en zo. En de mannetjes worden enorm groot en kunnen duiken tot 5000 feet.
Daar zuidelijker ook nog langs de kust gekampeerd en daarna langs LA verder naar het zuiden. Daar dus de bibliotheek met internetaccess gevonden. Iedereen heeft daar zelf thuis internet want internet cafes bestaan daar niet. Wel Starbucks met Wifi punten maar als kampeerder laat ik toch echt m'n laptopje thuis hoor (en die heb ook geen wifi).
Bij San Clemente hebben we 2 nachten op de camping gestaan naast Mike die daar woonde totdat hij de mogelijkheid had te verkassen naar Baja Californie waar het leven goedkoper is dat in de US.
Alle Amerikanen die we zijn tegen gekomen leefde op welfare en hadden allemaal niet op Bush gestemd, wie dan wel? Wel interessant om met deze mensen te praten ze waren allemaal best kritisch naar de VS en waren zeer geinteresseerd in waar wij vandaan kwamen en hoe het werkt in Europa. Maar goed toen waren de 2 weken Californie alweeer om en gingen we het vliegtuig in naar Tahiti! Een ding was zeker het zou daar warmer zijn als in Californie!

• 06 Maart 2006 - 08:41

Carola:

Dus je moet nog wel even terug Yosemite kún je niet overslaan!

• 06 Maart 2006 - 08:51

GGK:

@Carola, jazeker, maar het is goed om daar iets over te houden, we gaan zeker terug naar Californie. We moeten ook nog wat andere parken (zoals Yellowstone) doen in de VS dus dat komt wel goed!